شرایط و مراحل بازگرداندن کالا به چه صورت است؟
آختارال در تلاش است کالاهای با کیفیت و فاقد عیب و ایراد به دست مشتریان خود برساند از این رو کالاهایی که قابلیت انجام تست دارند (کالاهای فاقد پلمپ بستهبندی)، ابتدا توسط کارشناسان مخصوص تست و پس از حصول نتیجه مطلوب به مشتری ارسال میشوند اما کالاهای دارای بسته بندی با پلمب مخصوص امکان تست ندارند از این رو مشتریان عزیز چنانچه بخواهند کالای مورد نظر خود توسط کارشناسان تست و سپس ارسال شوند، میتوانند از قسمت چت مخصوص آن سفارش با کارشناسان در ارتباط باشند.
اما با همه موارد گفته شده، ممکن است کالایی دارای اشکال به دست مشتری برسد که در این صورت مشتریان عزیز جهت بازگرداندن کالا باید شرایط بازگرداندن کالا را داشته و مراحل زیر را طی کنند.
شرایط بازگرداندن کالا
1- اگر کالا دارای پلمپ باشد، باید بدون پارگی یا مخدوش شدن پلمپ باشد.
2-کالا باید دارای جعبه و در شرایط اولیه خود باشد.
3- در صورتی که کالا دارای لوازم جانبی مانند کابل، دفترچه راهنما، باطری و ... باشد، باید هنگام برگشت دادن کالا به همراه کالا ارسال شوند.
مراحل انجام درخواست بازگشت کالا
۱- ابتدا از قسمت چت مخصوص سفارش مربوطه درخواست خود را ثبت میکنید و بیان میکنید که دلیل بازگرداندن کالا چیست و چه اشکالاتی دارد. این درخواست میتواند دلایلی مانند زیر را داشته باشد:
- کالا دارای اشکال فنی یا معیوب میباشد
اگر کالا دارای مشکلات فنی باشد که در عملکرد کالا تاثیر بگذارد، پس از بررسی و تایید کالا توسط کارشناسان مربوطه، کالای جدید جایگزین کالای معیوب خواهد شد. اما اگر کالا توسط کارشناسان تایید نشود، کالا بدون تعویض با کالای جدید در سفارشات بعدی ارسال خواهد شد.
- از خرید کالا منصرف شدم
- کالای ارسال شده با کالای درخواستی مغایرت دارد (مانند عدم تطابق مدل یا جنس)
۲- اگر کالا دارای یکی از شرایط ذکر شده را دارا بود، میبایست موضوع را از طریق چت مخصوص سفارش مربوطه اعلام و پس از تایید کارشناسان، آن را با توجه به اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی کالا (شامل آدرس، کد پستی، شماره موبایل)، با یکی از روش های ارسال مانند پست یا تیپاکس ارسال و کد رهگیری مرسوله با جزئیات ارسال را در قسمت چت سفارش مربوطه قرار دهید.
هزینه های ارسال به چه صورت خواهد بود؟
هزینه بازگشت کالا به انبار آختارال بر عهده مشتری بوده و پس از تایید کارشناسان آختارال، کالای شما در سفارشات بعدی ارسال خواهد شد و در صورتی که مشتری بخواهد کالا را سریعتر تحویل بگیرد، باید هزینه ارسال مجدد توسط آختارال را پرداخت کند.