شرایط و مراحل بازگرداندن کالا به چه صورت است؟

آختارال در تلاش است کالاهای با کیفیت و فاقد عیب و ایراد به دست مشتریان خود برساند از این رو کالاهایی که قابلیت انجام تست دارند (کالاهای فاقد پلمپ بسته‌بندی)، ابتدا توسط کارشناسان مخصوص تست و پس از حصول نتیجه مطلوب به مشتری ارسال می‌شوند اما کالاهای دارای بسته‌بندی با پلمب مخصوص امکان تست ندارند از این رو مشتریان عزیز چنانچه بخواهند کالای مورد نظر خود توسط کارشناسان تست و سپس ارسال شود، می‌توانند از قسمت چت مخصوص آن سفارش با کارشناسان در ارتباط باشند.

اما با همه موارد گفته شده، ممکن است کالایی دارای اشکال به دست مشتری برسد که در این صورت مشتریان عزیز جهت بازگرداندن کالا باید شرایط بازگرداندن کالا را داشته و مراحل زیر را طی کنند‌.

 

شرایط بازگرداندن کالا:

۱- اگر کالا دارای پلمپ باشد، باید بدون پارگی یا مخدوش شدن پلمپ باشد.
۲- اگر کالا دارای بسته‌بندی باشد (مانند کارتن مخصوص کالا)، باید کالا با تمام لوازم به همراه بسته‌بندی به انبار آختارال برگردانده شود.

 

مراحل انجام درخواست بازگشت کالا:

۱- ابتدا از قسمت چت مخصوص سفارش مربوطه درخواست خود را ثبت می‌کنید و بیان می‌کنید که دلیل بازگرداندن کالا چیست و چه اشکالاتی دارد. این درخواست میتواند دلایلی مانند زیر را داشته باشد:

- کالا دارای اشکال فنی یا معیوب می‌باشد

اگر کالا دارای مشکلات فنی باشد که در عملکرد کالا تاثیر بگذارد، پس از بررسی و تایید مشکل کالا توسط کارشناسان مربوطه، کالای جدید جایگزین کالای معیوب خواهد شد. اما اگر مشکل کالا توسط کارشناسان تایید نشود، کالا بدون تعویض با کالای جدید در سفارشات بعدی ارسال خواهد شد.


- از خرید کالا منصرف شدم

اگر مبلغ سفارش پرداخت شود و کاربر در مرحله تایید سفارش تصمیم به لغو سفارش کند، سفارش لغو و مبلغ کل پرداختی توسط کاربر به حساب کاربر حداکثر تا ۷۲ ساعت عودت داده خواهد شد.
اگر کاربر بعد از مرحله تایید سفارش اقدام به لغو سفارش کند (مانند مرحله آماده‌سازی یا خروج از انبار)، تمام هزینه های مربوط به ارسال و بازگشت کالا به عهده کاربر (سفارش دهنده) خواهد بود و هزینه های مربوطه از مبلغ واریزی کسر و به حساب کاربر عودت داده خواهد شد.
نکته: تمام مبالغ واریزی از جانب آختارال تنها به حساب‌های بانکی که از طریق آنها سفارش ثبت و پرداخت شده است، عودت داده خواهد شد.

 

- کالای ارسال شده با کالای درخواستی مغایرت دارد (مانند عدم تطابق جنس یا مدل و ...)
آختارال در تلاش است کالاها را بر اساس سفارش ثبت شده ارسال نماید و تمام دقت خود را به کار میگیرد تا مغایرتی بین کالای درخواستی و ارسالی وجود نداشته باشد. در صورتی که موجودی محصول درخواستی به اتمام برسد، کارشناسان فروش آختارال در اسرع وقت با مشتری تماس حاصل کرده و موضوع را با سفارش دهنده در میان خواهند گذاشت.

۲- اگر کالا دارای یکی از شرایط ذکر شده را دارا بود، می‌بایست موضوع را از طریق چت مخصوص‌ سفارش مربوطه اعلام و پس از تایید کارشناسان، آن را با توجه به اطلاعات آختارال که بر روی بسته‌بندی کالا درج شده (شامل آدرس، کد پستی، شماره موبایل)، با یکی از روش های ارسال مانند پست یا تیپاکس ارسال و کد رهگیری مرسوله با جزئیات ارسال را در قسمت چت سفارش مربوطه قرار دهد. 

 

هزینه های ارسال به چه صورت خواهد بود؟

هزینه بازگشت کالا به انبار آختارال بر عهده مشتری بوده و پس از تایید کارشناسان آختارال، کالای شما در سفارشات بعدی ارسال خواهد شد و در صورتی که مشتری بخواهد کالا را سریع‌تر تحویل بگیرد، باید هزینه ارسال مجدد توسط آختارال را پرداخت کند.